تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۲۸۲۵۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عدد بزرگ نقدینگی در کشور؛ جذب به بازار سرمایه زورکی نمی‌شود| اعتماد مردم به بورس ترمیم شود

‌می‌متالز - طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مشکلات در بازار سرمایه به عدم اعتماد مردم به این بازار باز می‌گردد، گفت: اعتماد مردم به این بازار باید ترمیم شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری، با اشاره به تدوین برخی بسته‌های حمایتی از بازار سرمایه و نارضایتی سهامدارن در زمینه این قبیل سیاست گذاری‌ها بیان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی بازار سرمایه تدوین بسته حمایتی از این بازار نیست.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده مشکلات در بازار سرمایه به عدم اعتماد مردم به این بازار باز می‌گردد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: متاسفانه نقدینگی موجود کشور به عدد بزرگی رسیده است و ما باید این نقدینگی را جذب بازار سرمایه کنیم.

وی تاکید کرد: البته جذب نقدینگی به بازار سرمایه به زور رخ نمی‌دهد و می‌بایست اعتماد مردم به این بازار ترمیم شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان مثال ما شرکتی داریم که تولیدش به شدت سود آور است و برای یک سال آینده هم سفارش دارد، طبق قواعد اقتصادی باید سهام چنین شرکت‌هایی رشد کند چراکه سود خوبی می‌دهد و برای یک سال هم محصولاتش پیش فروش شده است لذا این شرکت هیچ دلیلی برای افت ندارد و اگر افت سهامی وجود دارد به خاطر این است که مردم به بازار سرمایه اعتماد ندارند.

طاهری تاکید کرد: بنابراین ما اگر در تدوین این قبیل بسته ها، موضوع بازگشت اعتماد مردمی به بورس را لحاظ نکنیم، نمی‌توانیم مشکلی را حل کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر این بسته‌های حمایتی منجر به این می‌شود که بعد از مدتی عده‌ای اعتمادشا به بازار بیشتر شود، این کار خوبی است و حتما باید به عنوان چارچوب و ملاک مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: حتما موضوعات فنی هم در زمینه بازار سرمایه باید مدنظر قرار گیرد و برخی از این موضوعات هم اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری بازار

عناوین برگزیده